دنده 6

ساخت وبلاگ

هرچند نمایشگاهداران خودرو پایتخت همچنان از رکود صحبت به‌میان می‌آورند، اما آن‌گونه که گفته می‌شود، بازار خودرو از سکون ماه‌های ابتدایی سال جاری خارج شده و در حال حاضر به‌واسطه حضور مشتریان در بازار با رونق نسبی مواجه شده است. این موضوع در حالی است که طی هفته جاری خودروسازان براساس مصوبه افزایش قیمت شورای رقابت، قیمت برخی محصولات خود را افزایش دادند. بر همین اساس بازار خودرو نیز همزمان با اقدام خودروسازان افزایش قیمت را در دستور کار خود قرار داد.

در همین حال قیمت خودرو در کارخانه و بازار در حالی روند افزایشی پیدا کرده که خودروسازان پیش از ماه رمضان نیز نسبت به افزایش قیمت برخی محصولات خود خبر داده بودند. با این وجود برخی از کارشناسان تغییر روند بازار و افزایش تقاضا را نتیجه چند عامل اساسی می‌دانند. یکی از عوامل اثرگذار در این زمینه را می‌توان تعدیل شرایط انتظاری مشتریان برای ورود خودروهای جدید دانست. آن‌گونه که به‌نظر می‌رسد مشتریان خودروهای داخلی دیگر تب‌و‌تاب روزهای اول برجام را ندارند و با گذشت بیش از یک‌سال از توافق هسته‌ای با دیدگاهی منطقی به تحولات بازار خودرو می‌نگرند. در این میان زمان و قیمت محصولاتی که قرار است به بازار عرضه شود نیز در تغییر رویکرد مشتریان موثر است. به این ترتیب، به‌نظر می‌رسد بعد از انتظار نزدیک به یکسال و اندی برخی از مشتریان برای خرید قدم به بازار خودرو گذاشتند.

عامل موثر دیگر در افزایش مراجعه مشتریان به بازار، سیاست‌های اقتصادی دولت در رونق بازارهای مختلف است. آنگونه که برخی از فعالان اقتصادی می‌گویند، دولت در شرایط حاضر به‌دنبال تزریق نقدینگی به بازار است تا از این طریق رکود موجود در بسیاری از بازارها را از بین ببرد. از آنجا که صنعت خودرو نیز در شرایط سختی به‌سر می‌برد، به‌نظر می‌رسد، سیاست‌های اقتصادی دولت در این بازار نیز اثرگذار بوده است؛ به‌طوری‌که برخی پیش‌بینی‌ها حکایت از رونق بازار طی ماه‌های آینده دارد. کارشناسان از جمله این سیاست‌ها را کاهش نرخ سود بانکی و سود تسهیلات عنوان می‌کنند.در این میان اما کارشناسان به عامل سومی نیز تاکید دارند و معتقدند که افزایش سفرهای تابستانی بعد از ماه رمضان را نباید فراموش کرد؛ زیرا در این فصل بسیاری از مشتریان برای خرید خودرو به بازار مراجعه می‌کنند که این موضوع نیز در کنار عوامل دیگر افزایش مراجعات به بازار را موجب شده است.

افزایش قیمت داخلی‌ها

اما سری به بازار خودرو کشور بزنیم و ببینیم حال و هوای قیمت‌ها چگونه است. آن طور که فعالان بازار می‌گویند، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 37 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از افزایش قیمت 300 هزار تومانی خودروی موردنظر در هفته‌جاری حکایت می‌کند. همچنین پژو 206 صندوقدار مدل V8 هم‌اکنون قیمتی برابر 37 میلیون و 400 هزار تومان دارد و این یعنی خودرو موردنظر با افزایش 200 هزارتومانی مواجه بوده است. هرچند شورای رقابت مجوز افزایش قیمت این دو محصول را صادر کرده است، با این حال ایران خودرو هنوز این مصوبه را اجرا نکرده و باید منتظر ماند و دید در نهایت قیمت آنها بالا خواهد رفت یا نه.

اما از بازار پژو 405 نیز خبر می‌رسد این محصول حدود 300 هزار تومان افزایش قیمت را در بازار تجربه کرده است. به‌طوری‌که این خودرو در حال حاضر 29 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رسد. افزایش قیمت 405 نیز توسط شورای رقابت مورد تایید قرار گرفته و باید منتظر ماند و دید در نهایت این محصول گران می‌شود یا با همین قیمت فعلی روزگار خواهد گذراند.اما دیگر محصول ایران خودرو به نام سمند که معمولا تغییرات قیمتی خاصی را تجربه نمی‌کند با افزایش قیمت مواجه شده است به‌طوری‌که سمندEF7 طی هفته جاری تغییر قیمت 100هزار تومانی را به خود دیده و در حال حاضر 30 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. سمند مدل LX نیز با افزایش 200هزار تومانی طی هفته جاری، در حال حاضر 30میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

از بازار رانا نیز خبر می‌رسد، این خودرو با توجه به تثبیت قیمتش طی هفته جاری، هم‌اکنون 33 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رود. با این حساب، رانا جزو خودروهای باثبات طی هفته جاری بوده است. فعالان بازار همچنین از بازار دنا نیز خبر می‌دهند که این محصول تغییر قیمت خاصی را در هفته جاری تجربه نکرده و در حال حاضر 43 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت دنا توسط شورای رقابت آزاد شده؛ بنابراین دست ایران خودرو برای افزایش قیمت محصول باز است، هرچند این شرکت هنوز تغییری در این مورد حاصل نکرده است.از دنا که بگذریم، تیبا با افزایش 150 هزار تومانی، در حال حاضر قیمتی معادل 24 میلیون و 250 هزار تومان در بازار دارد. قیمت پراید نیز طی هفته جاری بالا رفته است. به گفته فعالان بازار، پراید در مدل 131 قیمتی برابر با 21میلیون و 100 هزار تومان دارد که این موضوع از جهش 600 هزار تومانی خودرو موردنظر حکایت دارد. سایپا نیز طی هفته جاری قیمت این محصول را به‌طور رسمی افزایش داد.

پراید در مدل 111 نیز این هفته افزایش قیمت داشته و هم‌اکنون 21میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این نشان می‌دهد این خودرو حدود 500 هزار تومان در هفته جاری افزایش پیدا کرده است. سایپایی‌ها طی هفته جاری قیمت این محصول خود را نیز افزایش دادند. نگاهی هم به قیمت سراتوهای مونتاژی سایپا بیندازیم، خودروهایی که قیمت‌گذاری‌شان آزاد است و تغییر خاصی در هفته جاری نکرده‌اند. بر این اساس، سراتوی اتومات هم‌اکنون 91 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و این در حالی است که مدل دنده‌ای آن قیمتی برابر با 75 میلیون و 800‌ هزار تومان دارد.

در بین دیگر خودروهای بازار اما اگرچه تندر‌90 اتومات بدون هیچ تغییری نسبت به هفته گذشته، هم‌اکنون 49 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد، با این حال دیگر تندرها گران شده‌اند. بر این اساس، در حال حاضر پارس تندر قیمتی برابر با 40 میلیون و 700 هزار تومان دارد و این یعنی خودرو موردنظر حدود 200 هزار تومان افزایش قیمت را در هفته جاری تجربه کرده است. همچنین تندر90 مدل E2 پارس خودرو نیز این هفته 200 هزار تومان گران شده و قیمت آن به 40 میلیون و 200 هزار تومان صعود کرده است. از سوی دیگر اما ساندرو نیز که به‌نوعی مدل‌هاچ‌بک تندر90 به شمار می‌رود، افزایش قیمت را طی هفته جاری تجربه کرده و هم‌اکنون باید 52 میلیون تومان برای خرید مدل اتوماتیک آن هزینه کرد. گویا خودروسازان قصد دارند قیمت تندر90 را نیز تا چندی دیگر افزایش دهند./دنیای اقتصاد

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 336 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:41

جانشین مک لارن F1 در راه است؛ سوپر اسپرتی سه نفره با بیش از 700 اسب بخار قدرت

دنده 6 – بهنام اصغریان، اخبار رسیده حاکی از آن است که فقط 64 عدد مدل خیابانی از این سوپر اسپرت ساخته خواهد شد، یعنی دقیقا همانند مک لارن F1.

تا پیش از این جانشین مدل نمادین مک لارن یعنی F1 که در دهه 90 تولید شد، مک لارن P1 محسوب میشد که تمام 375 دستگاه ساخته شده از آن به فروش رفته است. اما این کمپانی انگلیسی مشغول طراحی و ساخت یک سوپر اسپرت سه نفره است که جانشین F1 به حساب می آید.

ب ام و مکلارن جدید

طبق اخبار منتشر شده توسط نشریه AutoCar، بخش عملیات ویژه مک لارن مسئول انجام امور مهندسی این سوپر اسپرت جدید است و تا سال 2018 این پروژه به پایان می رسد. این سوپر اسپرت که معروف به Hyper-GT است با قیمت نجومی 2 میلیون پوند به فروش خواهد رسید.

قلب تپنده Hyper-GT نسخه ارتقا یافته موتور 8 سیلندر 3.8 لیتری معروف مک لارن است که از دو توربو شارژر بهره میبرد و بیش از 700 اسب بخار نیرو تولید خواهد کرد. بر خلاف مدل P1 که به پیشرانه هیبریدی (برقی – بنزینی) مجهز است، در نسخه جدید موتور برقی در کار نیست و تمام نیروی موتور توسط موتور بنزینی تولید میشود.

مکلارن F1 مستر بین

در ادامه نشریه AutoCar اینطور بیان میکند که جانشین مک لارن F1 در مقایسه با مدل 650S نسبت نیرو به وزن بهتری خواهد داشت و حداکثر سرعت آن از 322 کیلومتر بر ساعت تجاوز خواهد کرد. با وجود اینکه قدرت مدل جدید مک لارن بیشتر از مدل 675LT خواهد بود، اما توان شکستن رکورد شتاب صفر تا صد کیلومتر 2.9 ثانیه ای 675 را نخواهد داشت.

مکلارن-مستر بین-2

برای قرار دادن سه صندلی در کابین این سوپر اسپرت، بخش عملیات ویژه مک لارن در حال اعمال تغییراتی روی شاسی یکپارچه فیبر کربنی آن است که صندلی راننده وسط بوده و با دو صندلی برای سرنشینان احاطه خواهد شد، دقیقا همانند F1. این نشریه انگلیسی در ادامه میگوید این سوپر اسپرت سه نفره “بهترین مدل مک لارن خواهد بود که تا به حال ساخته شده” و طراحی فضای داخلی آن “بیشتر شبیه به یک اثر هنریست تا کابین یک خودرو”.

فعلا جزئیات دقیقی درباره نام رسمی این سوپر اسپرت در دسترس نیست، اما ظاهرا با کد “BP23” شناخته میشود که مخففBespoke Project 2 (به معنی پروژه سفارشی 2) و عدد 3 (به دلیل طراحی سه نفره کابین) است. همانند مدل خیابانی مک لارن F1، فقط 64 دستگاه از این سوپر اسپرت جدید ساخته خواهد شد.

منبع: نشریه اتوکار

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 309 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:41

افزایش بی سابقه فروش خودروهای لوکس در استرالیا

دنده 6- مهتاب جهاندار:خرید و فروش در استرالیا به پایین ترین سطح خود نسبت به 60 سال گذشته رسیده و این کشور تنها شاهد خرید و فروشی زیر 100 هزار دستگاه بوده که در سال 1953 نیز برای اولین بار چنین اتفاقی روی داده است.

البته این کاهش فروش تاثیری روی غول تولیدکننده اتومبیل آلمانی یعنی مرسدس نداشته و کمپانی موفق بوده در استرالیا فروشی بیش از فورد داشته باشد. البته فورد از سال 1960 به تولید مدل فالکون در استرالیا پرداخته و چنین کاهش فروشی نسبت به مرسدس یک افول بزرگ محسوب می شود.

براساس آمار منتشر شده از VFACTS، فورد سال 2015 تنها 19817 دستگاه اتومبیل به فروش رساند و این در حالی بوده که مرسدس به فروشی 22817 دستگاهی دست یافت.

فورد فالکون سال 1960 روانه بازار استرالیا شد و توانست تنها در سال نخست عرضه به فروشی 26 هزار دستگاهی دست یابد. فالکون یکی از محبوبترین خودروهای استرالیا بوده و چندین بار برنده جوایزی شد. اما سال گذشته فورد تنها توانست 5968 دستگاه فالکون به فروش برساند که کمتر از یک چهارم سال نخست است.

البته فروش بالایی شاسی بلندها موجب شکستی برای فورد نیز شد. با وجود آن که خودروهای استرالیایی قیمت ارزان تری نسبت به اروپاییهای گران قیمت داشته اما مرسدس بنز به عنوان یک برند اروپایی توانست در سری C کلاس به فروشی 9300 دستگاهی دست یابد.

مدیرعامل مرسدس بنز استرالیا، Horst Von Sanden بیان داشت که با مشاهده چنین آمار فوق العاده ای می توان به کیفیت بالای محصولات پی برد.

وی افزود:                                        

“یک دهه قبل اگر در زمینه فروش به مقایسه سی کلاس و فالکون می پرداختیم، سخت بود مرسدس بتواند فالکون را شکست دهد.”

او بیان کرد:

“عوامل متعددی برای موفقیت وجود دارد تا بازار را تحت تسلط درآورد. نخست آن که بازار به دنبال خودروهای لوکس است و اتومبیل های لوکس و مجلل عملکرد بسیار قوی تری خواهند داشت. دوم این که مصرف کنندگان استرالیایی بسیار علاقه داشته تا سوار بر اتومبیل هایی با اعتبار بالا شوند.”

Sanden اظهار داشت:

“آخرین موردی که باید به آن پرداخت، اتومبیل هایی استرالیاییست. برخی از مصرف کنندگان عدم خرید اتومبیل های غیراسترالیایی را مناسب نمی دانند و این می تواند برای برندهای دیگر نگران کننده باشد.”

australia_sales

استرالیایی ها در سال 2015 بیش از 519 دستگاه مازراتی خریداری کردند که نسبت به سال 2014 با 401 دستگاه، افزایش داشته است. میزان فروش لامبورگینی نیز از 27 دستگاه به 84 دستگاه رسیده است.

Herbert Appleroth مدیرعامل فراری استرالیا بیان داشت که کسب و کار بالا و نرخ بهره پایین موجب ترغیب خریداران شده و می توان شاهد افزایش 60 درصدی برای نخستین بار بود.

او گفته است:

” این افزایش نشان از رونق فوق العاده در اقتصاد است.”

شاخص اقتصاد استرالیا رو به افزایش است و از این رو مردم تمایل بیشتری برای خرید اتومبیل های لوکس دارند. در سال 2005 میزان فروش اتومبیل های استرالیایی بیش از 248 هزار دستگاه بود اما سال گذشته این تعداد به 97 هزار دستگاه رسیده که نشان از افت فروش محصولات استرالیایی دارد.

در سال 1953 میزان فروش اتومبیل این کشور بیش از 100 هزار دستگاه بود که 99 هزار دستگاه را اتومبیل ها ساخت استرالیا تشکیل می دادند.

منبع:Sydney Moing Herald

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 345 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:41

دنده6:گزارش جدیدی از بلومبرگ نشان می دهد که اداره تنظیم مقررات جاده های صنعت خودروسازی چین در حال همکاری با پلیس برای تدوین قوانین تست خودروهای خودران در بزرگراه ها می باشد. مقررات ابتدایی تنظیم گشته. یکی از مقامات چین اظهار داشته، کار تنظیم و پیاده سازی قوانین خودروهای خودران خوب پیش می رود، اما هیچ بازه زمانی برای صدور قوانین نهایی تعیین نکرد. تا آن زمان تست خودروهای خودران در بزرگراههای عمومی ممنوع می باشد.
فشار چین بر روی خودروهای خودران بخشی از یک برنامه گسترده تر است که سازندگان خودرو را وادار می کند تکنولوژیهای خود را پیشرفت بدهند. همانطوریکه کشورهای در حال ظهور برای شغل های کارخانه ای که نیاز به نیروی کار بیشتری دارند رقابت می کنند. بلومبرگ همچنین اشاره می کند دیرکرد در تدوین قوانین آزمایش در بزرگراه ها می تواند منجر به عقب افتادن در معرفی خودروهای خودران در چین بشود. زیرا خودروسازان اجازه ندارند خودروهای خودران را در شرایط ترافیکی واقعی و با توجه به عادتهای رفتاری راننندگی در چین، آزمایش کنند.
ماه می گذشته تصادف مرگباری در آمریکا اتفاق افتاد که یک خودرو تسلا 5 در حال استفاده از سیستم خودران نیز در تصادف دخیل بود.اخیرا بعد از اینکه NHTSA، تحقیقات خود را بر روی این تصادف آغاز کرد، توسعه خودروهای خودران در آمریکا به موضوع بسیار داغی تبدیل شده است. آپریل گذشته در چین یک خودرو خودران ساخت کمپانی چونگینگ چانگانگ که از سیستم های دوربین و رادار استفاده می کند مسافت 1200 مایل را با موفقیت به پایان برد. اخیرا گروه هلدینگ ژجیانگ جیلی که کمپانی مادر ولو و بایدو می باشد از دولت چین درخواست کرده که قوانین مربوط به خودروهای خودران را هر چه سریعتر تدوین نماید.

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 313 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:41

مزدا3 با روحی تازه

دنده 6 – بهنام اصغریان – مزدا ۳ سدان جدید که در کشور ژاپن با نام مزدا اکسلا شناخته میشود از امکانات تازه ای نسبت به مدل قبلی مزدا ۳ بهره می ‌برد.

mazda3-1-2

همانند نسل جدید تمام مدل های مزدا، مزدا ۳ جدید نیز بر اساس روشی خاص طراحی و تولید شده است: شیوه تولید انسان محور. در این روش توجه ویژه ای به احساسی که راننده و سرنشینان نسبت به خودرو دارند شده است.

همچنین مزدا ۳ جدید طبق دیدگاه خاصی که مزدا نسبت به راننده و خودرو دارد ساخته شده است. این دیدگاه اصطلاحا Jinba Ittai نامیده می‌شود و بدین معنی است که اگر خودرو را اسب در نظر بگیریم و راننده را راکب اسب، در واقع راکب و اسب از هم جدا نیستند و با هم متحد و یکپارچه در نظر گرفته میشوند. این طرز تفکر اساس ساخت مدل معروف و نمادین مزدا MX-5 بوده است که باعث افزایش لذت رانندگی می شود.

mazda-13-2

مزدا ۳ جدید اولین مدل از مزدا است که در آن از تکنولوژی بردار بندی نیروی حاصل از شتاب جی (GVC) استفاده شده است که شوک های وارد شده به خودرو توسط راننده را به کمترین حد ممکن کاهش می دهد. GVC در واقع اولین تکنولوژی از سری تکنولوژی های دینامیکی SkyActiv است که امکان کنترل یکپارچه شاسی، جعبه دنده، موتور و بدنه را در راستای همان دیدگاه اسب و راکب فراهم می‌کند. این تکنولوژی، گشتاور وارده از موتور به چرخ ها را در هر لحظه طوری تنظیم میکند که بهترین هندلینگ و نرم ترین سواری میسر شود. نسخه های دیزل مزدا ۳ جدید از سیستم کنترل بوست دقیق بهره می ‌برند که واکنش و دقت پدال گاز را بیشتر می کند. در مدل دیزل از تکنولوژی جدید مزدا که از لرزش و ناک زدن موتور جلوگیری میکند نیز استفاده شده است که باعث کاهش صدای موتور خواهد شد.

mazda-15-2

در فضای داخلی، مزدا با به کارگیری تجهیزاتی نظیر صفحه نمایش رنگی فعال که انعکاس آن روی شیشه جلو دیده میشود، سعی در کاربردی بودن هر چه بیشتر تجهیزات این سدان جمع و جور اسپرت داشته است. این قابلیت به راننده امکان مشاهده اطلاعات مورد نیاز را روی شیشه جلو و بدون چشم بر داشتن از جاده می دهد. غربیک فرمان مزدا ۳ جدید هم نسبت به مدل قبلی خوش دست تر شده است. از نمای بیرونی طراحی مزدا ۳ جدید چیزی مابین هاچبک و فستبک است که با ارتفاع کمی که از سطح زمین دارد، ظاهر اسپرت و جسوری پیدا کرده است و همین موضوع باعث شده تا موفق به کسب جایزه طراحی شود.

mazda-5-2

از سیستم های فعال و پیش گیرنده در قسمت ایمنی میتوان به سیستم هوشمند کمکی ترمز در شهر (Advanced SCBS) اشاره کرد. در این سیستم به جای لیزر از دوربین استفاده شده است که دامنه سرعت قابل تشخیص در وسایل نقلیه دیگر را افزایش داده و امکان شناسایی عابرین پیاده را نیز فراهم می کند.

mazda-11-2

مزدا ۳ جدید به چراغ های LED تطبیقی مجهز شده است که علاوه بر قدرت روشنایی زیاد در شب، دید راننده های وسایل نقلیه دیگر را کاهش نمی دهد. این نوع چراغ ها از نور کم با برد زیاد و قابلیت تنظیم خودکار زاویه چراغ نیز برخوردار هستند.

mazda-2-2

مزدا ۳ جدید، اواخر سال ۲۰۱۶ به بازار اروپا راه پیدا خواهد کرد. پیشرانه های نصب شده بر روی این سدان ژاپنی مانند نسل گذشته از سه نوع موتور بنزینی و دو نوع موتور دیزل تشکیل شده است. موتورهای بنزینی عبارتند از: یک موتور ۱.۵ لیتری SKYACTIV-G با قدرت ۱۰۰ اسب بخار و دو موتور ۲ لیتری SKYACTIV-G با قدرت های ۱۲۰ و ۱۶۵ اسب بخار. موتور های دیزلی مزدا ۳ جدید با بهره گیری از آخرین تکنولوژی ساخت موتور دیزل، آلایندگی بسیار ناچیزی دارند و در دو نوع ۱.۵ لیتری SKYACTIV-D با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و ۲.۲ لیتری SKYACTIV-D با حداکثر توان ۱۵۰ اسب بخار عرضه میشوند. این موتورها با دو نوع گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک به فروش میرسند.

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 528 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 23:02

به نقل از ایسنا، ‌ تست تصادف یکی از مهمترین آزمون‌های مربوط به سنجش سطح ایمنی خودروها است که البته در حال حاضر امکانات و تجهیزات مربوط به این تست در ایران وجود ندارد.

به دلیل نبودن تجهیزات مربوط به تست تصادف در داخل کشور، خودروسازان محصولات خود را برای انجام این تست به مراکز فعال در خارج از کشور ارسال می‌کنند.

این موضوع اخیرا مورد انتقاد وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت به‌گونه‌ای که وی در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو دستور ایجاد مرکز تست تصادف خودرو در ایران را صادر کرد.

در این زمینه در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو عنوان شد که حدود ۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری برای خرید تجهیزات و ایجاد مرکز تست تصادف خودرو در داخل کشور باید صورت گیرد.

در این رابطه محمدرضا نعمت‌زاده از سازمان ملی استاندارد ایران خواست درصدی از منابع مرتبط خود را به ایجاد مرکز تست تصادف خودرو اختصاص دهد.

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 287 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 16:35

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو صبح امروز پس از به صدا درآوردن زنگ آغاز به کار بازار سرمایه در ساختمان بورس تهران، در جمع خبرنگاران از واریز سهم ایران خودرو و پژو به حساب شرکت مشترک خبر داد و اظهار کرد: گروه صنعتی ایران خودرو و پژو در مرحله جدید همکاری های خود یک شرکت مشترک به نام ایکاپ ایجاد کرده اند که هر یک از آنان در چند روز گذشته سهم خود به مبلغ 450میلیارد ریال را واریز کردند.

هاشم یکه زارع گفت: پس از برجام و با فرصتی که با تلاش های دولت و تدبیر و امید ایجاد کرد، تلاشی ویژه را برای توسعه همکاری های بین المللی آغاز کردیم که در این میان، شرکت پژو به واسطه سابقه حضور در ایران نخستین همکاری را با ایران خودرو آغاز کرد.

به گازارش پرشین خودرو وی افزود: همانطور که پیشتر نیز اعلام کردیم، پژو تنها شریک و همکاری خارجی ما نخواهد بود و علاوه بر مرسدس بنز، چند شرکت مطرح خارجی و صاحب تکنولوژی دیگر هم در حال مذاکره برای عقد قرارداد و همکاری مشترک با ایران خودرو هستند.

207-sd

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه مراحل همکاری مشترک در قالب این شرکت، با جدیت تمام و طبق برنامه در حال طی شدن است،‌ افزود: مرحله بعدی در خصوص همکاری ایران خودرو و پژو، ثبت رسمی شرکت ایکاپ است که طی روزهای آینده انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به عرضه محصول جدید افزود: گروه صنعتی ایران خودرو در راستای اجرای برنامه هفت ساله توسعه محصول، خودرو 207 صندوقدار را در زمستان امسال به بازار عرضه می کند.

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 306 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:10

خودروهای برقی چقدر قابل اطمینان هستند؟

دنده6 -سیاوش سهروردی:اتومبیل برقی سدان تسلامدل S در آزمایشهای کانسیومر ریپورتس که شامل نیروی محرکه و سازگاری رانندگی است نمره بالای 50+ را به دست آورده و مصرف انرژی  برقی آن برابر 84 گالن در هر مایل است. این بالاترین کارایی یک ماشین است که تا  حالا آزمایش شده.

اما قابل اطمینان بودن مطلب دیگریست، در بررسی سالانه قابل اطمینان بودن اتومبیل، ما در حدود 1400 پاسخ از صاحبان مدل S  دریافت کردیم که گزارشی از جزییات ایرادات پیچیده را نوشته بودند. با بررسی گزارشها ما پیش بینی می کنیم که مالک این مدل تسلا بودن شما را درگیر مشکلاتی بالاتر از حد متوسط می کند.این قدمی رو به عقب به نسبت پیش بینی سال گذشته می باشد. همچنین نشان می دهد که مدل S توصیه های کانسیومر ریپورتس را دریافت نکرده.

ایرادات  اساسی شامل پیشرانه، قطعات مربوط به تولید نیرو، قطعات شارژ کردن، کنسول بزرگ  مرکزی شبیه به آیپد، بدنه و سان روف، صدای مزاحم و نشتی بود.

قسمتهای مشخصی از مدل 2015 که در مقایسه با مدل 2014 کمترین امتیازات را آوردند، بخشهای کنترل آب و هوا، فرمان ماشین و سیستم تعلیق است. خصوصا در مورد مدل 2013 که اولین مدل فول بود،شکایتها در مورد سیستم محرکه با زیاد شدن عمر ماشین افزایش می یابند.

اما بیشتر این ایرادات شامل گارانتی 50000 مایل است و 8 سال گارانتی باتری و نیروی محرکه . بنابراین بدون هزینه ای ایرادات رفع می شوند.

tesla-1

در مجموع بیشترین شکایات در مورد  صداهای مزاحم جیر جیر و تق تق است. به عنوان نمونه یکی از دارندگان خودرو نوشته است که خودرو خیلی بیصدا کار می کند و صدای مزاحمی که وجود دارد در خودروهای بنزینی  شنیده نمی شود و این بسیار آزار دهنده است.

لیست ایرادات شامل خرابیهای مهمتری نیز هست که می تواند مشکلات خارج از گارانتی ایجاد کند. بر مبنای بررسی گزارشات تسلا عادت به تعویض موتورهای الکتریکی دارد. دیسک ترمزها سریع ساییده می شوند و دستگیره در اغلب در موقع لزوم ظاهر نمی شود.

دستگیره هایی که به صورت خودکار جمع می شوند به منزله امضای خودروهای تسلاست، اما درست کار نمی کنند.

مشکلات دیگر شامل

برف پاکنهای غیر قابل استفاده

نشتی باتری پمپهای خنک کننده

خارج از محور بودن صندوق عقب و قفلهای hatchback

مشکل پایداری تنظیم فرمان

آیا مدل جدید خودرو تسلا مشکل عدم اطمینان را دارد؟ نیسانleaf EV برای چندین سال نمره بالای متوسط در مورد اطمینان پذیری به دست آورد، امسال نمره متوسط گرفت.. اما تسلا که عملکرد بسیار بالاتری دارد از نظر تکنولوژی دارد.

Nissan-Leaf-100-percent-Electric-Car

تسلا تنها خودرو با عملکرد بالا نیست که اطمینان پذیری آن زیر متوسط است. خودروهای دیگری مانند BMW X5  و سریهای 5 و شورولت کوروت نیز از این دسته هستند.

تولید خودرو با تکنولوژی جدید، اغلب باعث تاثیرات زیان آوری بر روی اطمینان پذیری خودرو میشود. امسال تسلا تکنولوژیهای جدیدی مانند مایلج بالای EV و all-wheel drive  اضافه کرده که هر کدام باعث بروز مشکلاتی  در خودرو می شوند.

با وجود ایرادات، داده ها نشان می دهند که رضایتمندی دارندگان خودرو تسلا خیلی بالاست و 97 درصد اظهار داشته اند که قطعا این خودرو را دوباره خواهند خرید. این نشان می دهد که  تسلا قطعات معیوب از قبیلموتور، دیفرنسیال، ترمزها و سیستم اطلاعاتی را بدون اعتراض و بهانه ای تعویض می کند.

توجه تسلا به بخش خدمات مشتریان موثر بوده. تقریبا بررسی تمام گزارشات نشان دهنده پاسخگویی سریع و زمان اندک تعمیر می باشد. به نمونه ای  از گزارش خریداران اشاره می کنم

1 –اشکال کوچکی در دنده دیفرنسیال جود داشت. تسلا تمامی سیستم رانش را تعویض کرد.

وقتی ما از تسلا توضیح خواستیم سخنگوی تسلا در ایمیلی بیان کرد ” ارتباط نزدیک با مشتریان تسلا را قادر می سازد تا خودرو را تحویل بگیرد و به سرعت  ایراد را یافته و آن را رفع کند. نرم افزار آپدیت شده over-the-air اجازه مید هد تا تسلا بیشتر مشکلات خودرو را پیدا و رفع کند بدون نیاز به مراجعه به محل سرویس. در لحظاتی که نیاز به تعمیر سخت افزاری می باشد آسودگی و رضایت مشتری نزد ما در اولویت قرار دارد.”

مشکل حقیقی ممکن است  زمانی بوجود بیاید که تسلا عنوان داشته که قرار است تا دو سال دیگر تکنولوژی 12700دلاری P85D را با تکنولوژی 35 هزار دلاری جایگزین سازد. همچنین نگرانیهایی نیز در مورد هزینه تعمیرات بعد از اتمام گارانتی وجود دارد.

tesla-2

حیرت آور اینجاست که تسلا به مشتریان ثروتمندی که حداقل یک ماشین یدکی دیگر هم دارند سالی 20000 هزار ماشین می فروشد. مساله زمانی پییچیده تر می شود که بدانیم قرار است تسلا تا سال 2020 تعداد200000 هزار خودرو Model 3را در آمریکا بفروشد. خریدارانی که به اندازه ثروتمندان گذشت ندارند.

منبع کانسیومر ریپورت

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 284 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:10

شرکت هیر (HERE) به عنوان یک موسسه تهیه کننده نقشه و شرکت مشاوره صنعتی SBD در تحقیق مشترکی به این نتیجه رسیده اند که خودروسازها از چرخیدن دور خود دست برداشته و به جای آن به همکاری در خصوص تولید اتومبیل های خودران مبادرت ورزند.

این امر مستلزم همکاری بیشتر بین تولیدکنندگان اتومبیل های خودران، در زمینه ایجاد وسیله نقلیه و شبکه جاده ای با یکدیگر، و تبادل اطلاعات در رابطه با زیرساخت های حمل و نقل با ارگان های محلی، ایالتی و ملی است.

به عقیده این گزارش دو عامل در میزان اثرگذاری اتومبیل های خودران بر ترافیک نقش دارند : سطح اتوماسیون و میزان دخالت کاربر. در ادامه استدلال میشود که سطوح اولیه خودرانی تاثیر اندک اما مثبتی بر میزان تراکم جاده ها دارد اما اگر این میزان افزایش یافته و دخالت کاربر انسانی کم شود منجر به تاثیرات منفی خواهد شد. در اینجا همکاری بین تولیدکنندگان کلید تسهیل حضور بیشتر اتومبیل های خودران در جاده ها است.

به نقل از اخبار خودرو، کری کاکس، محقق این پژوهش و مدیر ارشد بازاریابی در شرکت هیر عنوان میکند : « ترکیب قدرت وسیله نقلیه و حسگرهای اطلاعات جاده ای در اتومبیل های خودران با شرایط پیچیده فضای واقعی میتواند در نهایت منجر به افزایش ترافیک شود. زمان و نحوه رسیدن به مقصد اهمیت زیادی دارد و در این خصوص باید زیرساخت های دیجیتالی در مقیاس وسیع ایجاد شود. این امر همه ما را به همکاری در صنعت خودرو فرا میخواند. در این همکاری بزرگتر باید اطمینان حاصل شود که رانندگان و زیرساخت های جاده ای به طور یکپارچه بتوانند وارد عصر اتومبیل های خودران شوند. »

موسسه SBD میگوید در حال حاضر یازده میلیون دستگاه اتومبیل با سطوح مختلف خودرانی در اروپا، آمریکا و چین در حال تردد هستند. تا سال ۲۰۲۰ خودروسازها اتومبیل های بیشتری با سطوح ۴ و ۵ خودرانی تولید میکنند که به رانندگان اجازه میدهد بیش از پیش هدایت خودرو را واگذار کنند.

منبع : autocar

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 310 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:10

تقویت خودروسازان با حضور صاحبان فناوری

دنده 6:کمپانی سامسوتگ الکترونیک اعلام کرد با پیش بینی گسترش بازار خودرو قصد دارد از طریق خرید 2.3 میلیارد دلار سهام Chinese electric-vehicle  و  باطری ساز که در حال پیشرفت هستند، روی کمپانی BYD قمار کند.

سامسونگ در مورد مبلغ و مقدار مورد نظر اظهار نظر نکرده.

به منظور تولید خودروهای نسل اینده از قبیل اتومبیلهای الکتریکی و خودران، کمپانیهای فعال در  تکنولوژی وارد عرصه صنایع خودروسازی می شوند.شرکت Alphabet که شرکت مادر گوگل است و کمپانی اپل تولید خودرو الکتریکی خود را شتاب بخشیده اند.

سامسونگ در بیانیه جمعه اعلام کرد که این سرمایه گذاری تجارت تراشه ما را برای خودروهای برقی تقویت می کند. ما شراکتمان را با BYD در زمینه های گوناگون توسعه می دهیم.

این کمپانی تاکید کرده که هیچ تصمیمی ندارد تا در  مدیریت BYD که توسط کمپانی هاتاوی برکشایر وارن بافت پشتیبانی میشود، دخالت کند.

BYD  اظهار کرده که دوطرف در آینده بر روی اجزای خوردوهای الکتریکی کار می کنند. همچنین اضافه می کند که طرح سامسونگ بارتاب دهنده اعتقاد کره ای به BYD می باشد.

byd-qin-1

بنا به گزارش جمعه korea economic daily، سامسونگ با مبلغ 3 میلیارد یوان (449 میلیون دلار) سهام جدید BYD موافقت کرده. سامسونگ در این زمینه توضیحی نداده.

BYD  اعلام کرد که 15 میلیارد سهام جدید برای توسعه ظرفیت تولید بانری و ماشین الکتریکی می فروشد.

با کمک دولت فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در چین که بزرگترین بازار خودرو را در اختیار دارد سال گذشته چهار برابر شد و به تعداد 331000 دستگاه خودرو رسید.

منبع:وال استریت ژورنال

برچسب ها :

BYD

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 358 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 0:36

رقابت سخت دو میدسایز محبوب

دنده6- حمید کلاته :سابق بر این نسبت به پیش رفت کره ای ها در زمینه خودرو حساسیت داشتم چراکه آنها همزمان با ما کار مونتاژ را شروع کردند و پیشرفت چشمگیر آنها عقب ماندن خودمان را برایم پررنگ تر می کرد اما حالا می بینم این واقعیتی است که باید پذیرفت چراکه همین کره ای ها با ارائه طرح های به روز با تجهیزات کامل و قیمت رقابتی خودروسازان آمریکایی و ژاپنی را هم روانی کرده اند چه رسد به ما، پس دیگر قیاس خودمان با آنها کار بیهوده ای است. حالا همین حساسیت را نسبت به چینی ها دارم! درحقیقت کره ای ها مدت ها است که قدرت خود را به صنعت خودروی دنیا دیکته کرده اند به نحویکه در هیچ آزمونی از پیش بازنده نیستند، با این اوصاف این بار یک کره ای خوش سیما به نام کیا اپتیما را در برابر یکی از باسابقه ترین های صنعت خودروسازی یعنی هوندا آکورد قرار داده ایم تا ببینیم کدام یک برنده این رقابت نزدیک خواهند بود.

Kia_Optima_vs_Honda_Accord (1)

اگر دو خودور را در یک مسیر مستقیم چهارصدمتری کنار هم قرار دهید و شروع به شتابگیری نمایید اپتیما کمی زودتر از خط 400 متر عبور خواهد کرد اما نمی توان این خودرو را برنده بلامنازع نامید چراکه حس سواری دو خودرو کاملا متفاوت است به همین دلیل هردو خودرو را مورد بررسی قرار می دهیم تا هر کس بر اساس سلیقه و علاقه خود یکی را به عنوان برنده انتخاب نماید.

Kia_Optima_vs_Honda_Accord (8)

نسل نهم هوندا آکورد اگرچه از تازه وارادان بازار است اما خریداران ایرانی چندان هم با آن غریبه نیستند چراکه نسل چهارم آن در اوایل دهه 70 به کشورمان وارد شد تا به همراه گالانت و نسل سوم سوناتا خاطرات خوشی را برای جوان های قدیم رقم زند. اما بعد ازوقفه ای چندساله بازهم پای این خودروی قابل اعتماد به بازار داخلی باز شده است با این تفاوت که این بار رقبای قدرتمند تری همچون کمری، سوناتا، تیانا، کیزاشی و اپتیما انتظارش را می کشند. واژه قابل اعتماد که در سطور بالا خواندید کاملا در آکورد مصداق دارد چراکه کیفیت در کابین آن فریاد می زند. ترکیب چرم، چوب و کروم باکیفیت در جلو داشبورد و رودری ها کاملا چشم گیر است،

Kia_Optima_vs_Honda_Accord (17)

Kia_Optima_vs_Honda_Accord (14)

رودری ها همانند جلو داشبورد از چرم کرم و مشکی شکل گرفته اند تا متوجه شوید هوندا درطراحی این خودرو به اندازه لازم وسواس به خرج داده است. طرح کلی جلو داشبور همانطور که در تصویر می بینید متقارن، کلاسیک و در عین حال مدرن است که طرح آن به این زودیها منقضی نخواهد شد. فضای پا و سر در دو ردیف صندلی ها عالی است و فضای 447 لیتری صندوق هم مناسب مسافرت پنج نفره می باشد، درمجموع باید گفت در هر شرایط سنی باشید کابین آکورد رضایت شما را به نحوی جلب خواهد کرد و کابین این خودرو در رانندگی های شهری یک ایده آل تمام عیار محسوب می شود و از همه جهت قابل قبول است.

Kia_Optima_vs_Honda_Accord (10)

 یکی از دوستان که مشغول تحصیل رشته مهندسی در انگلستان است درباره آکورد می گفت یک نمونه از آکورد قدیمی با 160 هزار کیلومتر کارکرد را در مراکز خرید خودروی دست چندم مشاهده کرده که پس از چند سال آثار هیچ گونه پوسیدگی در قطعات فنی آن در شرایط مرطوب جزیره مشاهده نمی شد تا متوجه شویم که کیفیت فقط در ظاهر خودرو رعایت نشده بلکه قطعات فنی نیز همینگونه می باشند. اما آیا درمقابل باید کیا اپتیما را یک کره ای بی کیفیت بنامیم؟

Kia_Optima_vs_Honda_Accord (15)

جواب این سئوال منفی است چراکه اپتیمای مورد آزمایش پس از 60 هزار کیلومتر کارکرد همچنان روپا و بدون صدا و لرزش نشان می دهد. کابین آن از چرم و پلاستیک مشکی با کیفیت مناسب پوشیده شده که کاملا متفاوت از کابین آکورد است و طرح جلو داشبورد همانند محصولات سالهای نه چندان دور ب ام و متمایل به سمت راننده طراحی شده است. در حالت رانندگی شهری فنربندی اپتیما رضایت شمار ا جلب می کند، صدای ورودی به کابین کم و مناسب است که از این جهت با کابین آکورد برابری می کند، با تخته کردن پدال گاز صدای پیشرانه که گوش نواز تر از صدای پیشرانه آکورد است به داخل اتاق نفوذ می کند و شما رابه گاز دادن بیشتر ترغیب می کند اما به محض نزدیک شدن به یک پیچ تند باید جانب احتیاط را رعایت کنید. فرمان، شاسی و فنربندی اپتیما از نقطه ضعف بارزی رنج نمی برند اما باید گفت ترکیب آنها با یکدیگر نوید بخش یک رانندگی دقیق اسپرت نیست، البته در این بین اندازه کوچک رینگ و لاستیک (205 میلیمتری روی رینگ های 16 اینچی 205/65R16) هم در این زمینه بی تاثیر نیستند، شاید هندلینگ تنها بخشی باشد که کره ای ها هنوز توان رقابت با حریفان خصوصا آلمانی ها یا باسابقه های ژاپنی را ندارند.

Kia_Optima_vs_Honda_Accord (13)

Kia_Optima_vs_Honda_Accord (16)

حالت قراگیری پشت فرمان اپتیما اسپرت تر از آکورد است چراکه صندلی کاملا شما را دربر می گیرد اما به محض اینکه یک پیچ سریع را با سرعت پشت سر گذارید متوجه می شوید که فرمان از دقت لازم برخوردار نیست این دقیقا جایی است که آکورد تواناییهای خود را به رخ می کشد چراکه فرمان آن دست کمی از فرمان دقیق ب ام و ندارد و به راحتی می توان سرخودرو را در مسیر دلخواه قرار داد درحالیکه تایرهای 225 میلیمتری با رینگ های 17 اینچی آکورد باز هم بر تواناییهای مانورپذیری خودرو افزوده اند، شاسی و فنربندی آن هم در مانورهای سریع همپای فرمان عمل می کنند تا بتوان این خودرو را یکی از اسپرت ترین محصولات شرقی در رده سدان های سایز متوسط نسبتا لوکس به شمار آورد اما حیف که 175 اسب بخار قدرت برای این خودروی 5/1 تنی کمی ناکافی به نظر می رسد و خودرو تا حدودی در شتاب گیریهای مستقیم تنبل است. آکورد با پیشرانه 4 سیلندر خطی 4/2 لیتری روانه بازار کشورمان شده که 175 اسب قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور در اختیار خودرو قرار می دهد (در بازارهای جهانی این خودرو با پیشرانه6 سیلندر 5/3 لیتری 275 اسبی هم ارائه می گردد که با توجه به ممنوعیت واردات پیشرانه های بالای 2500 سی سی بعید است شاهد حضور آن در کشور باشیم) این میزان قدرت برای شتاب گیری های شهری و سرعت گرفتن در اتوبان کافی است و خودرو هیچ گاه دچار واماندگی نمی شود اما همانطور که در بالا ذکر شد در شتاب گیری های سریع در پس اپتیمای 180 اسبی قرار می گیرد. اپتیما اگرچه روز کاغذ خیلی پر قدرت تر نیست اما با توجه به حدود 90 کیلوگرم وزن کمتر سریع تر نشان می دهد. درعرض 5/9 ثانیه می توان اپتیما را از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت رساند در حالیکه آکورد حدود نیم ثانیه کندتر است، گیربکس خودکار هر دو خودرو کاملا کارآمد، نرم و سریع نشان می دهند که در اپتیما می توان دنده را از پشت فرمان نیز تعویض کرد.

Kia_Optima_vs_Honda_Accord (19)

Kia_Optima_vs_Honda_Accord (11)

چهره اپتیما را می توان اسپرت تر و جوان پسندانه تر از آکورد ارزیابی نمود خصوصا در نمای جلو که از طرحی سریع و روبه جلو سود می برد از طرفی نمای پشتی اپتیما ممکن است مورد پسند همگان نباشد چراکه چراغ ها بیش از حد به طرفین و روی گلگیرها کشیده شده اند که به نظر می رسد صدای این نارضایتی به گوش طراحان کیا رسیده  چراکه در فیس لیفت 2013 طرح چراغ عقب بهبود یافته است. اپتیما درواقع از سال 2000 به جهانیان معرفی شد، سپس نسل دوم آن در سال 2005 روانه بازار گردید که نمونه فیس لیفت شده نسل دوم در بازار کشورمان حضور دارد اما این نسل سوم با این طراحی زیبا بود که اپتیما را به شهرت جهانی رساند. درمقابل طرح آکورد خیلی هم دست و پا بسته نیست، نمای کلی خودرو همانطور که از هوندا انتظار می رود عضلانی و اسپرت است اما از احجام اغراق شده و خطوط تیز خبری نیست تا طرح کلی در عین کلاسیک بودن اسپرت و چشم و نواز هم باشد، این ها دلایلی است که باعث شده خریداران با طیف های سنی متفاوت جذب آکورد شوند.

Kia_Optima_vs_Honda_Accord (6)

از لحاظ سطح تجهیزات هردو خودرو در شرایط تقریبا یکسان قرار دارند. از جمله تجهیزات آکرود (نمونه مورد آزمایش تیپ فول) می توان به آینه های جانبی برقی، چراغ مه شکن، چراغ روشن در طول روز، چراغ LED عقب، طرح کرومی جلوپنجره، سانروف، کروزکنترل، کنترل های روی فرمان، دوربین دید عقب، سامانه ناوبرماهواره ای، بلوتوث، اتصال  USBو ipod، تهویه خودکار، سیستم صوتی با پخش DVD، صفحه نمایش 8 اینچی، فرمان و صندلی چرمی، 8 کیسه هوا، ABS (سامانه ضد قفل ترمز(، EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز)، VSA (سامانه کمک پایداری)، HSA (ترمز کمکی در سطح شیبدار)  اشاره کرد. درمقابل اپتیما از تجهیزاتی مثل تهویه خودکار، کنترل های روی فرمان، پخش DVD، کروز کنترل، دما سنج، تنظیمات صندلی جلو برقی، ورودی پورت USB و ipod، شش کیسه هوا، ترمز ضد قفل و کنترل کشش اشاره کرد. در داخل کابین آکورد با یک دکمه سبز رنگ Econ در سمت چپ فرمان روبرو هستیم که مصرف خودرو را در حالت اقتصادی به 5/7 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش می دهد، مصرف ترکیبی اپتیما نیز 2/8 لیتر اعلام شده است. ناگفته نماند که نسل جدید کیا اپتیما هم روانه بازار شده است که به تعداد محدود در سطح شهر دیده می شود.

Kia_Optima_vs_Honda_Accord (3)

 هوندا آکوردکیا اپتیما
نقاط قوتکابین با کیفیت، طراحی زیبا مورد پسند هر سلیقه ای، فرمان، شاسی و فنربندی دقیق، سطح تجهیزات مناسبطراحی زیبا و اسپرت، کابین نسبتا با کیفیت و اسپرت، شتاب گیری سریع، سطح تجهیزات مناسب
نقاط ضعفقدرت ناکافی پیشرانه در شتاب گیریهای اولیهعدم دقت فرمان، شاسی و فنربندی در مانورهای سریع
پیشرانه4 سیلندر خطی 4/2 لیتری4 سیلندر خطی 4/2 لیتری
قدرت (اسب بخار)175180
گشتاور (نیوتن متر)230231
گیربکسپنج سرعته خودکار با حالت اقتصادیشش سرعته خودکار
وزن (کیلوگرم)15261440
شتاب (اعلام شده از طرف کمپانی)9/95/9
ابعاد (طول، عرض، ارتفاع) متر8/4، 8/1، 4/18/4، 8/1، 4/1
مصرف ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر)5/7 در حالت اقتصادی2/8
قیمت تیپ فول (میلیون تومان)170140

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 530 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 23:12

ورود جدی کمپانی اپل به صنعت  خودرو

دنده 6 : سیاوش سهروردی – اپل با توان بالایی وارد صنعت خودروسازی شده، اسم رمز این پروژه، “پروژه تایتان” می باشد. یک خودرو برقی با سیستم خودران که ظاهرا قرار است سال 2019 تولید شود.

اپل که همواره به دنبال ایجاد حق مالکیت بوده، برای کمک به بازار فروش، با کمپانی Cupertio-based در حال بررسی چشم انداز خرید فورمولا وان است.رییس تشکیلات برنی اکلستون  اعتراف کرده که رقابت سنگینی برای خرید وجود دارد و حتی قیمت فروش نیز مورد موافقت قرار گرفته. بنا به گفته سان، اکلستون  که در حال حاضر 5 درصد از سهامF1را در اختیار دارد به دنبال خرید 35 درصد دیگر سهام است که در اختیار کمپانی CVC Capital Partner می باشد.

بنا بر شنیده ها از قول منابع درون f1، اپل آخرین کمپانیست که برای این مسابقات پیشنهاد خرید داده. سال گذشته کمپانی American Investment company RSE Ventures به همراه Qatar Sport Investment  نیز پیشنهاد خرید داده بودند. بی گمان اپل سرمایه لازم برای خرید F1 را دارد اما آیا  F1 ارزش خرید دارد؟

بنا به دلایلی این پیشنهاد خرید آنقدر که به نظر میرسد غیر منطقی نیست. اول از همه خریدF1 بهترین تبلیغ برای ماشین الکتریکی اپل می باشد و به مردم نشان می دهد که اپل می تواند خودرو تولید کند. همچنین به اپل اجازه می دهد که با کمپانیها و کارخانه های خودرو سازی ارتباط نزدیک تر و گسترده تری داشته باشد و همزمان نفوذ بیشتری داشته باشد در F1’s goveing body FIA که مسوول برگزاری فورمولا E است.

دلیل دیگر وجود شبکه تلویزیونی اپل است که می تواند حق پخش F1 را در اختیار بگیرد.

گذشته از راست یا دروغ بودن شایعات، در اختیار گرفتن فورمولا وان توسط اپل روش بسیار جالب و هوشمندانه ای برای تقویت و پیشبرد هدفهای خودروسازی اپل است.

منبع:موتور1

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 280 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 21:57

در حالی نمایندگان ایرباس وارد ایران شده‌اند که هنوز آمریکا مجوز فروش هواپیما به ایران را صادر نکرده و حتی خرید هواپیمای دست دوم هم با مشکلاتی روبرو است.

به نقل از مهر، مذاکرات ایران با شرکت‌های سازنده هواپیما وارد فازهای جدید شده است، پس از آنکه وزارت خزانه داری آمریکا مجوز فروش هواپیماهای ایرباس و بوئینگ را به ایران صادر نکرد، این بار مسئولان شرکت ایرباس وارد ایران شده‌اند تا مذاکراتی را در این خصوص داشته باشند.

این در حالی است که اصلی ترین موضوع، صدور مجوز از سوی آمریکا است که هنوز به سرانجامی نرسیده و مشخص نیست عاقبت این جلسات و مذاکرات میان ایران و طرف‌های سازنده هواپیما به کجا می‌رسد.

در این بین شرکت بوئینگ هم اعلام کرده در صورتیکه اجازه فروش هواپیما به ایران را نداشته باشد، نباید ایرباس هم به ایران هواپیما بفروشد. بنابراین امضای قرارداد میان ایران و این شرکت‌های سازنده هواپیما در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هنوز پس از گذشت یکسال از اجرای برجام، سرنوشت آن مشخص نیست.

گمانه‌زنی هایی هم مبنی بر مذاکرات ایران با شرکت های کوچک سازنده هواپیما وجود دارد که هنوز خبری مبنی بر امضای قرارداد میان ایران و سه شرکت دیگر به گوش نرسیده است. در واقع ایران با شرکت امبرائر برزیل، میتسوبیشی ژاپن و بمباردیر کانادا هم مذاکراتی برای خرید هواپیماهای کوچک برای پروازهای داخلی داشته است که هنوز جزئیاتی از این مذاکرات مطرح  نشده است.

هرچند که ایران به هواپیماهای دور برد نیاز زیادی دارد و ناوگان کشور فقط از طریق همکاری با این سه شرکت سازنده هواپیماهای کوتاه برد تامین نمی‌شود. به همین دلیل، شرکت‌های داخلی در انتظار آخرین مذاکرات برای ورود هواپیما به کشور هستند.

این در حالی است که مذاکرات ایران با بوئینگ هم از سال گذشته شروع شده بود. در این خصوص، مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با مهر در خصوص مذاکره ایرلاین‌های ایرانی با شرکت بوئینگ، گفته بود: ایران ایر به طور مستقیم مشغول مذاکره با شرکت بوئینگ است اما سایر ایرلاین‌ها هم مذاکراتی را با این شرکت انجام داده اند که در حال پیگیری آن هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته که نمایندگان بوئینگ به ایران آمدند، ایرلاین‌های دیگر هم با آنها دیدار داشتند، افزود: ۶ تا ۷ ایرلاین با نمایندگان شرکت بوئینگ مذاکره کرده اند و این مذاکرات برای خرید هواپیمای نو و تامین قطعات بوده است.

معضل ورود هواپیماهای دست دوم به کشور

براساس این گزارش، مذاکراتی که برای خرید هواپیماها از سوی ایران انجام می‌گیرد عمدتا مربوط به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی است و مابقی شرکت‌ها در این مذاکرات نقش پررنگی ندارند، به همین دلیل سایر شرکت‌ها به دنبال خرید هواپیماهای دست دوم هستند که قیمت کمتری به نسبت هواپیماهای نو دارد اما همچنان این موضوع در سایه تحریم‌ها قرار دارد و شرکت‌ها با مشکلات زیادی برای ورود هواپیما مواجه هستند.

در این خصوص، یکی از فعالان صنعت حمل و نقل هوایی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در این مدت نه تنها تحریم خرید هواپیماهای نو برداشته نشده بلکه خرید هواپیماهای دست دوم هم با مشکلاتی روبرو است و شرکت های دارنده این هواپیماها حاضر به معامله با طرف ایرانی نیستند.

وی با بیان اینکه هنوز امکان خرید هیچ هواپیمایی برای شرکت‌های ایرانی فراهم نشده است، افزود: ناوگان حمل و نقل هوایی نیاز به ورود هواپیماهای جدید دارد اما تحریم‌ها اجازه ورود هواپیما به کشور نمی‌دهد.

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 465 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 18:36

اگرچه واردات خودروهای آمریکایی به کشور ممنوع اعلام شده، اما هنوز منفذهایی برای واردات شورلت و کادیلاک وجود دارد. تنها کافی است 15 میلیون تومان بپردازید و سال‌ها خودروی آمریکایی سوار شوید.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از مهر، پرونده ورود و تردد خودروهای آمریکایی به کشور گویا بسته شدنی نیست. حتی علیرغم اینکه مقام معظم رهبری هم نسبت به ورود این خودروهای پرمصرف و البته لوکس آمریکایی تذکراتی را به دولت دادند، اما هنوز منفذهایی برای رخنه این خودروها به خیابان‌های ایران وجود دارد و به نظر می‌رسد که دلالان واردات خودروهای آمریکایی دست بردار نیستند و نمی‌توانند از سودهای جذابی که واردات این خودروها برایشان دارد، دست بردارند.
گذرموقت حربه جدید واردکنندگان برای دور زدن قانون

هنوز هم ارز زیادی بابت واردات خودروهای آمریکایی از کشور خارج می‌شود و به نوعی، منابع ارزی کشور را تحت‌الشعاع اشتهای برخی افراد در لوکس سواری قرار می‌دهد. در این میان حتی جلوی ثبت سفارش واردات خودروهای آمریکایی هم گرفته شده و هم اکنون، اگر واردکننده‌ای بخواهد خودروی آمریکایی ثبت سفارش کند، سامانه ثبتارش این اجازه را به او نمی‌دهد و ثبت سفارش بر روی هر نوع مدل خودروی آمریکایی با هر مبدایی که برای ورودش در نظر گرفته شود، قفل است.

درست بعد از این مصوبه دولت که ثبت سفارش خودروهای آمریکایی را متوقف می‌کرد و حتی ثبت‌سفارش های قبلی را هم باطل اعلام می‌کرد؛ واردکنندگان، مناطق آزاد کشور را برای واردات این خودروها مساعد یافتند و تلاش کردند که تا خودروهای آمریکایی را از طریق مناطق آزاد کشور بدون پرداخت تعرفه و عوارض گمرکی مشمول سرزمین اصلی، وارد کنند. آنجا هم به هرحال این خودروها مشتریان خاص خود را دارند و حتی اگر واردکنندگان همچون گذشته، به اجاره خودروها در مناطق آزاد بپردازند، باز هم سود خوبی نصیبشان می‌شود که دولت این راه را هم بسته است؛ اما این هم پایانی بر واردات خودروهای آمریکایی نبود.

اما اکنون واردات خودروهای آمریکایی به صورت گذرموقت، به حربه جدید واردکنندگان در واردات این خودروها تبدیل شده است. آنها خودروهای آمریکایی را از گمرکات جنوبی و از مرز مشترک ایران و امارات وارد کشور کرده و ترتیبی می‌دهند که با پلاک گذرموقت وارد بازار شوند. این خودروها هم به صورت زیرپوستی و با آگهی‌های اینترنتی و حتی آگهی‌های پیامکی، مشتریان خاص خود را پیدا می‌کنند.
هر مدل خودروهای آمریکایی را فقط سفارش دهید و در ایران تحویل بگیرید!

بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر حکایت از آن دارد که خودروهای آمریکایی با گذر موقت به راحتی وارد کشور شده، ۶ ماه بر اساس قانون اجازه تردد با پلاک موقت دارند و پس از آن، به شیوه‌های شگفت‌آور و البته صوری، از مرزهای جنوبی خارج شده و مجدد بعد از چندین روز، به عنوان یک خودروی جدید گذرموقت وارد ایران می‌شوند و اجازه دارند که شش ماه دیگر را تردد کنند. این رفت و آمد صوری البته برای خریدار هزینه‌ای هم دارد که به نظر می‌رسد افرادی که به دنبال خرید خودروهایی چند صد میلیونی همچون شورلت هستند، پرداخت ده تا بیست میلیون تومان آن هم هر شش ماه یکبار، برای آنها چندان مشکل‌ساز نباشد.

خبرنگار مهر در تماس تلفنی با یکی از فروشندگان انواع خودروهای آمریکایی همچون شورلت و کادیلاک، به پشت‌پرده‌های دیگری از شگردهای ورود خودروهای آمریکایی علیرغم محدودیت و ممنوعیت‌های دولتی دست یافته است. یکی از فروشندگان خودروهای آمریکایی گذرموقت در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: هر خودروی آمریکایی با هر مدل و هر آپشنی که مشتری بخواهد را برایش تامین می‌کنیم و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.

وی می‌افزاید: شما هر مدل خودروی آمریکایی را که انتخاب کنید، مراحل واردات آن از طریق امارات متحده عربی و مرزهای جنوبی کشور انجام می‌شود و بعد از چند روز هم خودرو را در جنوب کشور با پلاک موقت تحویل خواهید گرفت، هر نوع تضمینی هم که شما بخواهید شرکت در اختیار شما قرار خواهد داد و مشکلی هم از این بابت وجود ندارد.

این واردکننده خودروهای آمریکایی می‌گوید: بر اساس قوانین بین‌المللی که مرتبط با ایران هم نیست، یک خودروی گذر موقت دهها بار بلکه صدها بار اجازه ورود و خروج از یک کشور را دارد و هیچ محدودیتی هم در این زمینه وجود ندارد. ما ۳۰ درصد مبلغ خودرو را به صورت پیش‌پرداخت دریافت کرده و با تضمین‌هایی که می‌دهیم، خودرو را برای مشتری وارد می‌کنیم. وارداتش هم هیچ ربطی به مصوبات دولت برای جلوگیری از ورود خودروهای آمریکایی ندارد.
ورود و خروج صوری گذرموقت‌ها تنها در چند ساعت!

یکی دیگر از واردکنندگان خودروهای آمریکایی گذرموقت در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: یک خودروی گذر موقت تنها ۶ ماه اجازه تردد در کشور را خواهد داشت، پس از ۶ ماه باید از مرز خارج شود و اگر صاحب آن بخواهد بارها و بارها می‌تواند مجدد وارد کشور شود. پس از اتمام ۶ ماه، برای بار اول گذرموقت تمدید می‌شود و هزینه‌ای برای مشتری نخواهد داشت، اما در هر دفعه که قرار باشد گذرموقت تمدید شود، بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان باید به عنوان هزینه این کار، پرداخت شود.

او می‌افزاید: خروج خودروی گذر موقت در مرزهای جنوبی کشور به صورت صوری انجام می‌پذیرد، یعنی خودرو سوار بر کشتی می‌شود و مهر خروج می‌خورد، بلافاصله بعد از ثبت مهر خروج، مجدد می‌توان به عنوان یک خودروی جدید آن را وارد کشور کرد و مهر ورود آن را دریافت کرد، پس از آن هم که پلاک موقت برای تردد خودرو به صورت قانونی صادر می‌شود، به راحتی می‌توان در خیابان‌های کشور تردد کند.

این فروشنده خودروهای آمریکایی گذرموقت می‌گوید: شما می‌توانید هر مدل خودروی آمریکایی را که بخواهید خریداری کرده و سفارش دهید، هیچ مشکلی وجود ندارد و بعد از استفاده شش ماه که اعتبار پلاک گذرموقت آن تمام شده است، ما با کسر ۲۰ درصد از مبلغ خودرو، آن را از شما خریداری خواهیم کرد، اما اگر هم بخواهید که تمدید شود، حدود ۱۵ میلیون تومان هزینه دارد که باید بپردازید و دوباره خودروی خود را تحویل بگیرید.

به هرحال دولت اگر مصمم به جلوگیری از ورود خودروهای آمریکایی است و عزمی در این زمینه وجود دارد، باید تمام منفذهای واردات خودروهای آمریکایی را مسدود کند تا بلکه ارزهای ایران از راههای مختلفی که برای دور زدن قانون وجود دارد، از کشور خارج نشود. در این میان مطمئنا راهکارهای دیگری هم هست که بتوان واردات خودروهای لوکس و پرمصرف آمریکایی را دور زد که ضرورت هوشیاری دولت را می‌طلبد.

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 286 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 18:36

بزرگترین بازار صادراتی ایران از دست رفت

36 گروه اولویت‌دار صادراتى در حالی چندی پیش ازسوى وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شد

که صادرات قطعه و خودرو به ترتیب در ردیف چهارم و ششم این اولویت‌بندی قرار دارد. یکی از معیارهای وزارت صنعت برای طبقه‌بندی این گروه میزان ارزش افزوده کالاهای صنعتی عنوان شده است، بنابراین توجه به قرارگیری قطعه و خودرو در ابتدای جدول تهیه شده توسط این وزارتخانه، نشان از بااهمیت بودن این بخش در حوزه صنعت دارد، حال آنکه با حذف عراق از لیست بازارهای صادراتی خودروسازان، به‌نظر می‌رسد که صادرات این محصول صنعتی از ابتدای سال جاری با وضعیت بغرنجی مواجه بوده است.

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 320 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 14:20

آفتاب، عشق و دیگر هیچ

عکس : نعیم رجب

مسابقات اتومبیل رانی در کشورمان روند نامنظم و پر حاشیه ای دارند اما در میان همین مسابقات، وضعیت آفرود به مراتب از سایر رشته ها بدتر است.

نبود مسیرهای استاندارد و ایمن، نامشخص بودن قوانین فنی و عدم انطباق بین شرایط مسابقات داخلی و رقابت های معتبر بین المللی باعث شده است که آفرود در ایران به ملغمه ای از شور و اشتیاق و هرج و مرج مبدل شود.

با این شرایط مجموعه ورزشگاه تختی در جمعه گذشته، میزبان دومین مرحله از سری مسابقات قهرمانی کشور بود. رقابتی که در شرق پایتخت اما با امکانات برگزاری دور افتاده ترین کویرها برگزار می شد.

Qazvin-offroad (12)

ورود به محوطه ورزشگاه تختی با پرداخت مبالغ 2 و 5 هزار تومانی برای هزینه پارکینگ هر خودرو و بلیط برای هر نفر همراه بود.

در قبال این ارقام اما یک محوطه پارک روباز و جایگاه تماشاگران مخصوص آفتاب خوردن در زیر خورشید سوزان نصیب حاضرین می شد.

Qazvin-offroad (4)

این وضعیت در حالی بود که حتی از ساده ترین نوع امکانات نظیر فروشگاه عرضه آب و غذا یا سایه بان های قابل حمل و افتاب گیر هم خبری نبود و مشخص نبود که دریافت 5 هزار تومان از هر تماشاگر برای آفتاب خورد در بیابان با چه توجیهی انجام شده است.

به هرحال مسابقه با حدود 45 دقیقه تاخیر در حوالی ساعت 10.45 دقیقه صبح با ورود اولین شرکت کنندگان از کلاس چهار سیلندر آغاز شد.

Qazvin-offroad (13)

آنچه از شواهد پیست بر می آمد، طراحی مسیر ترکیبی سرعت و قدرتی بود که ضمن به چالش کشیدن رانندگان، امکان قدرت نمایی خودروها را در بخشی از مسیر نیز به وجود می آورد.

از این رو با توجه به مسیر مسابقات قبلی که با موانع عجیب و غریب و خطرناک همراه بودند، می توان طراحی مسیر مسابقه اخیر را تا حدی قابل قبول و جالب توصیف کرد، اما نکته عجیب استفاده از موانع خاص برای به چالش کشیدن خودروها بود که از لاستیک های لودر تا تپه های خاکی، گودال اب گرفته و حتی بلوک های سیمانی را شامل می شد.

Qazvin-offroad (14)

طبیعتا فعالان اتومبیل رانی می دانند که تایرهای حرفه ای آفرود بر اساس جنس و شرایط مسیر عملکرد متفاوتی را از خود نشان می دهند و برای پیمودن مسیر ترکیبی از خاک نرم و گل و سیمان و….. به انواع متفاوتی از تنظیمات سیستم فنربندی و گونه های مختلفی تایر نیاز است، اما گویی برگزار کنندگان به این قبیل مسائل اهمیتی نمی دادند.

Qazvin-offroad (8)

مانع لاستیکی

Qazvin-offroad (2)

مسیر با خاک سفت

Qazvin-offroad (11)

مسیر سرعتی

Qazvin-offroad (5)

مانع سیمانی که قاعدتا در طبیعت وجود ندارد

با این وجود شاهد حضور خودروهای مختلف چهار، شش، هشت سیلندر و کلاس آزاد در این مسابقه بودیم که البته طبق کلاس های متفاوتی با یکدیگر رقابت می کردند اما در عین حال از نظر مشخصات فنی و جزییات عملکردی شباهت چندانی بین خودروها دیده نمی شد.

Qazvin-offroad (15)

در واقع خودروها بر اساس حجم موتور در کلاس های کمتر از 2500 سی سی، 2500 الی 3500 سی سی، 3500 الی 4500 و بیش از 4500 دسته بندی شده بودند و برای مثال در کلاس اول شاهد حضور خودروهای بسیار سبک وزن مسابقه ای تا پاترول، رونیز و تویوتا هایلوکس بودیم که طبیعتا شانس چندانی برای موفقیت در مقابل خودروهای سبک وزن با شاسی لوله ای نداشتند.

Qazvin-offroad (18)

ایجاد نظم برگزاری در چنین مسابقاتی ساده نیست و تیم برگزاری با توجه به سابقه پر رنگ خود در فدراسیون و هیات اتومبیلرانی تهران، عملکرد چندان درخشانی در برگزاری نداشتند.

Qazvin-offroad (20)

رد شدن از گودال آب

قطع و وصل شدن مکرر صدای تنهای گزارشگر مسابقه، حضور خطرناک و غیر قابل کنترل عکاسان متعدد در مسیر پیست که با توجه به سخت گیری ها در زمان صدور کارت خبرنگاری بسیار عجیب به نظر می رسید و ادامه پیدا کردن رقابت تا حدود ساعت 6 بعد از ظهر از مشکلات پر رنگ این رقابت بود.

Qazvin-offroad

Qazvin-offroad (6)

در واقع برگزاری مسابقه طی دو روز و در ساعات بعد از ظهر می توانست گزینه ای بهتر نسبت به این شرایط باشد که فرسایش شدید تمامی تماشاگران، خبرنگاران و تیم برگزاری و شرکت کنندگان را در پی داشت.

Qazvin-offroad (19)

یکی دیگر از مشکلات این مسابقه مانند اکثر مسابقات اتومبیل رانی به عدم شفافیت در اعلام نتایج و پخش گزارش برای تماشاگرانی مربوط می شد که خسته و آفتاب خورده در انتظار دیدن یک پرش یا وقوع حادثه بودند.

به هرحال رفع چنین مشکلات ساده ای نیازمند تدبیر تیم برگزاری مسابقات و مسئولین کمیته آفرود است که متاسفانه چندان توجهی به این قبیل امور ندارند.

Qazvin-offroad (9)

بهراد طوقی نفر اول کلاس آزاد

در طول این مسابقه بسیاری از نامداران آفرود که از اقصی نقاط کشور خود را به ورزشگاه تختی رسانده بودند با نقص فنی خودروهایشان مواجه شدند و شانس کسب مقام را از دست دادند. در نهایت در سریعترین و مهیج ترین کلاس (آزاد) پوریا حسین، یکی از مشهورترین قهرمانان سال های اخیر آفرود عملکردی کم نظیر از خود نشان داد و با زمانی در حدود 3 دقیقه و 10 ثانیه، رکورد مسیر را شکست، اما پرش بسیار بلند این راننده که با فرود نامناسب در حاشیه مسیر همراه بود، از سوی هیات داوری با خطایی 35 ثانیه ای همراه شد و بدین ترتیب پوریا حسین شانس کسب قهرمانی را از دست داد.

Qazvin-offroad (7)

پوریا حسین

Qazvin-offroad (10)

پرش عجیب پوریا حسین با پس زمینه ورزشگاه تختی

جالبتر آنکه سایر خودروهای کلاس آزاد موفق به شکستن رکورد پیست (متعلق به یکی از خودروهای کلاس 4 سیلندر) نشدند، نکته ای که بیش از هرچیز به عدم تنظیم صحیح خودروهای قدرتمند در این مسابقات اشاره دارد.

Qazvin-offroad (1)

لحظه ای بعد از جدا شدن شیشه جلو در حین مسابقه

Qazvin-offroad (3)

Qazvin-offroad (17)

Qazvin-offroad (16)

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 301 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 1:03

بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت کرمان‌خودرو که 2.1 بازار خودرو کشور را در دست دارد، توانسته در صدر جدول رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش قرار گیرد و با فاصله چشمگیری از قبای داخلی‌اش این رتبه را به اختیار خود درآورد.
این گزارش حاکی از آن است که پس از کرمان‌موتور، دو شرکت آسان موتور و مدیران‌خودرو که اولی محصولات هیوندایی را وارد می‌کند و دومی به مونتاژ دسته‌ای از محصولات چری چین در ایران می‌پردازد، در رده های بعدی رضایتمندی مشتریان از فروش خودرو طی سال 94 قرار گرفته‌اند.

11kea
بر اساس این گزارش ایران خودرو با در دست داشتن سهم 46 درصدی از بازار خودرو در رده پنجم و سایپا با سهمی بالغ بر 34.3 درصد از بازار در رده یازدهم جدول رضایتمندی مشتریان از فروش شرکت‌های 17 گانه تولیدکننده و واردکننده خودرو در ایران قرار گرفته است.
رتبه شرکت‌های مختلف در این زمینه را در اینفوگرافیک زیر ببینید/اقتصاد نیوز

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 326 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 22:51

خودروقیمت کارخانه‌ایقیمت بازارتیبا۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانپراید SE۱۱۱۲۰میلیون و ۹۰۰ هزار تومان۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانپراید ۱۳۱۲۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانپژو ۴۰۵۳۰ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانسمند EF۷۳۰میلیون و ۱۲۰ هزار تومان۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانپژو پارس سال۳۵ میلیون و ۳۲۷ هزار تومان۳۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانپژو ۲۰۶ تیپ ۵۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان۳۷ میلیون تومانپژو ۲۰۶ تیپ ۲۳۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانپژو ۲۰۶ V۸۳۷میلیون و ۳۸۰ هزار تومان۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانرانا۳۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان۳۳ میلیون و ۱۰۰ هزار توماندنا۴۲ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانام‌وی‌ام ۵۵۰۵۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان۵۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانام‌وی‌ام ۳۱۵ new۴۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان۴۲ میلیون تومانجک j۵۵۱ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان۵۱ میلیون و ۰۰۷ هزار تومانجک j۵ اتومات۶۲ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان۶۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانجک  S۵۷۸ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان۷۹ میلیون تومانپارس تندر۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان۴۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانتندر ۹۰ اتومات۴۷ میلیون و ۳۴۵ هزار تومان۴۹ میلیون تومانتندر E۲ ۹۰۳۷میلیون و ۴۴۰ هزار تومان۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 321 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 22:51

10 شاسی بلند پرفروش ماه ژوئن در چین

دنده6 – مهتاب جهاندار : بازار خودرو چین در حال گسترش است، به شکلی که میزان فروش در ماه ژوئن با افزایش 17.7 درصدی و 17.8 میلیون دستگاهی رو به رو بوده است. این آمار توسط انجمن تولیدکنندگان اتومبیل چین یا CAAM منتشر شد که قابل توجه می باشد.

در سال جاری نسبت به سال گذشته تولید با افزایش 2.050.000 دستگاه اتومبیل یا 10.45 درصدی رو به رو شده است. در شش ماه نخست میزان افزایش 6.47 درصد بوده اما به نسبت سال افزایش 8.14 درصدی اعلام شد. اما در مقابل فروش شاسی بلند به جای پیشرفت سیر نزولی را پیش گرفته به شکلی که در ماه می میزان فروش 191 هزار دستگاه بود اما در ژوئن به 189 هزار دستگاه رسیده است.

می توان بزرگترین برنده ماه را هوندا CR-V و بزرگترین بازنده را  هوندا X-RV دانست. حال در این بین می خواهیم به 10 شاسی بلند پرفروش ماه ژوئن چین بپردازیم که قطعا قابل توجه است:

10- هیوندای توسان- میزان فروش در ماه ژوئن:13.205/ماه می:14.582- قیمت بین 159 تا 230 هزار یوان

در این تاپ 10 هیوندای توسان با افت فروشی همراه است. خودروی شاسی بلندی که در چین محبوبیت بسیاری داشته اما متاسفانه در ماه ژوئن افت فروشی داشته است.

2016-Hyundai-Tucson-Front-05

9-هوندا XR-V- میزان فروش ماه ژوئن 13.330/ ماه می:14.595- قیمت بین 127 تا 162 هزار یوان

می توان XR-V را در این لیست برنده هوندا دانست. خودرویی که با همکاری دانگ فنگ و هوندا در چین به تولید می رسد و در ماه ژوئن افت فروشی داشته است.  XR-V خودروی محبوبی محسوب شده اما به نظر می رسد دلیل کاهش فروشش، محصولات دیگر هوندا باشند.

honda_xrv

8- هوندا Vezel- میزان فروش ماه ژوئن: 14100/ماه می : 14389

هوندا Vezel دقیقا همان XR-V بود اما با تغییرات کوچکی در عقب و جلو همراست. این خودرو فروش بهتری نسبت به XR-V داشته و در واقع برنده است.

Honda-Vezel-Hybrid-white-front-three-quarter

7- هوندا CR-V- میزان فروش ماه ژوئن:14900/ماه می:14194- قیمت بین 179 تا 249 هزار یوان

هوندا CR-V را باید خواهر کوچکتر XR-V دانست که توانسته در ماه ژوئن فروش بالایی به خود اختصاص دهد. یکی از موفقیت های فروش CR-V قیمتی با تخفیف 20 هزار یوانی بوده است.

honda-crv-هوندا

6- نیسان X-Trail- میزان فروش ماه ژوئن:15900/ماه می:14623- قیمت بین 181 تا 267 هزار یوان

نیسان X-Trail در این ماه جایگاه ششم را به خود اختصاص داد. چینی ها بسیار به این خودرو علاقه داشته زیرا معتقدند این اتومبیل در کنار طراحی زیبا، از قدرت کافی برخوردارست. گفتنیست X-Trail به موتور 2.0 لیتری 150 اسب بخاری مجهزست که در بین شاسی بلندهای استاندارد خروجی مناسبی داراست.

nissan-xtrail-نیسان

5- فولکس واگن تیگوئن- میزان فروش ماه ژوئن:16100/ماه می:18328- قیمت بین 199 تا 315 هزار یوان

فولکس واگن تایگان با کاهش فروش 2000 دستگاهی در جایگاه پنجم جای گرفت. این خوردو در ماه های قبل بین رتبه 6 تا 4 معلق بوده و به نظر می رسد قصد خروج از این مراتب را ندارد. انتظار می رود بزودی مدل کاملا جدید تایگان روانه بازار چین شود.

vw-tig

4-Baojun 560- میزان فروش ماه ژوئن: 18000/ماه می:18515- قیمت بین 76 تا 93 هزار یوان

خودروی Baojun 560 با سرمایه گذاری Shanghai-GM-Wuling به تولید می رسد. خودرویی که نخستین شاسی بلند کمپانی بوده و توانسته مرتبه چهارم را به خود اختصاص دهد. این شاسی بلند به موتور 1.5 لیتری توربو مجهزست و می تواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. Baojun 560 در لیست ارزان ترین اتومبیل محسوب می شود.

baojun-560-china-1

3- بیوک Envision- میزان فروش ماه ژوئن:19900/ماه می:19150- قیمت بین 219 تا 349 هزار یوان

در این لیست خودروی بیوک Envision گران قیمت ترین محسوب می شود. البته در کنار قیمت بالا، از ابعاد بزرگتری نسبت به دیگر مدل های لیست برخوردارست. بیوک به خوبی توانست با Envision در بازار سود فراوانی را نصیب خود کند و فروش بالایی را رقم زند.

buick-envision-04

2-Trumpchi GS4- میزان فروش ماه ژوئن:26205/ماه می:26019- قیمت بین 99 تا 153 هزار یوان

Trumpchi GS4 یک خودروی بزرگ برای کمپانی گوانژو اتومبیل است. محصولی که توانسته در بین شاسی بلندها مرتبه دوم را در زمینه میزان فروش به خود اختصاص دهد. این نشان از محبوبیت Trumpchi GS4 بوده و توانست بازار شاسی بلندها را تحت سلطه خود درآورد. البته انتظار می رود بزودی جایگاه اول را از آن خود نماید.

GAC-Trumpchi-GS4-front-three-quarters

1- هاوال H6- میزان فروش ماه ژوئن:35510/ماه می:37435

H6 در این لیست توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد. خودرویی که بزرگان را کنار زده و با فروش بالا به مرتبه نخست رسید. اختلاف فروش H6 هاوال در ماه می و ژوئن تنها 75 دستگاه بوده که در ماه ژوئن افزایش فروشی داشته است. انتظار می رود H6 با موتورهای جدید در همین مرتبه باقی بماند.

haval_h6

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 307 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 22:51

طی ماه های اخیر دی اس حضور خود را در ایران گسترش داده و تصمیم به عرضه برخی محصولات خود از جمله اس یو وی پنج نفره DS 6 گرفته است، لذا در این مقاله قصد داریم تا شما را این دورگه فرانسوی چینی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

برند دی اس سیتروئن در اولین تجربه خود با یک اس یو وی موفق عمل کرده و ds6 یک شاسی بلند جادار و جذاب از آب درآمده است . این خودرو  در ابتدا قرار بود فقط برای بازار چین تولید شود و از آنجا خریداران این سمت از جهان چندان به موتورهای دیزلی علاقه ندارند DS 6 فقط با پیشرانه بنزینی عرضه میشود؛ با این حال از لحاظ کیفیت، تجهیزات و خوشدستی واقعا قابل ستایش است. با توجه به این ویژگی ها بسیار حیف است که این اس یو وی دلپذیر در سایر نقاط جهان ارائه نشود.

دی اس 6-2

جالب است که پر فروش ترین اس یو وی فرانسوی در خود این کشور قابل دسترسی نیست. DS 6 فقط در بازار چین عرضه میگردد، هرچند اخیرا اقداماتی مبنی بر گسترش بازار فروش آن به عمل آمده است. به هر حال این تازه وارد در چین توانسته رقیبی برای اس یو وی های لوکس مانند رنج روور اووک (در چین با نام آرورا) شده و در بازار رو به گسترش این کشور جای پای محکمی برای خود باز کند.

دی اس 6-3

اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب میکند نبود هرگونه نشان سیتروئن است. برند DS به طور مستقل مورد استفاده قرار میگیرد و هرگونه تشابه یا نشانه میان آن و والدینش حذف شده تا بهتر بتواند در بازار هدف به عنوان نشان تجاری مستقل فعالیت کند.

این خودرو قطعا میتواند در بازارهایی مانند انگلستان موفق باشد و حتی به صورت بالقوه میتواند بازار رقبایی مانند ولوو XC60 یا نیسان قشقایی را تهدید کرده و خریداران آنها را وسوسه کند. در عین حال تزیینات کرومی آن مانند جلوپنجره یا ریل سقف که تا روی ستون عقب ادامه پیدا کرده موجب محبوبیت در میان مشتری چینی شده است.

دی اس 6-4

به نقل از اخبار خودرو، در داخل خودرو بیش از متوسط اتومبیل های انگلیسی چرم به کار رفته و در بالاترین رده تجهیزاتی یعنی نسخه پرستیژ تا روی داشبورد و پنل درب ها ادامه پیدا کرده است. کیفیت همه چیز خوب است، حتی دکمه های پلاستیکی کنترل دما و تهویه مطبوع. تنها نکته ای که میتوان آن را منفی دانست ظاهر فیک و ارزان قیمت پنل چوب نمایی است که دور صفحه نمایش ۷ اینچی قرار دارد.

در انتخاب پیشرانه ذائقه چینی بیشتر مدنظر قرار گرفته و خبری از موتور دیزل نیست. به جای آن DS 6 از یک موتور ۱٫۶ لیتری توربوی پژو سیتروئن استفاده میکند که ۱۵۸ یا ۱۹۷ اسب بخار قدرت داشته و با یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته همراه خواهد بود. DS 6 با آرایش چهار چرخ متحرک عرضه نمیشود اما سیستم کنترل کشش الکترونیکی میتواند کشش خودرو را در هر شرایطی بهینه سازی کند. حتی گفته میشود توان و کشش خودرو در مسیرهای صعب العبور با لندروور رقابت میکند که البته نمیتوان این مطلب را به سادگی و بدون آزمایش پذیرفت.

دی اس 6-6

ما یک نمونه ۱۵۸ اسب بخاری را آزمایش کردیم و باید به ضعف موتور آن اعتراف کنیم. در DS 6 4.5 متری و ۱٫۵ تنی واقعا کمبود یک موتور قدرتمند دیزل احساس میشود. یک موتور چهار سیلندر برای چنین خودرویی ناکافی به نظر میرسد. بقیه چیزها به مراتب بهتر است. عملکرد فرمان با ظرافت هرچه تمام تر همراه بوده و پیچ ها را به نرمی پشت سر میگذارد. در اینجا باید از رقبای آلمانی DS 6 تشکر کرد که موجب شدند مردم چین تجربه رانندگی با خودروهای اروپایی را بیشتر کسب کنند که این در DS 6 بروز کرده است. تا آنجا که رانندگی در جاده های هموار نشان میدهد سواری DS 6 بسیار خوب است. به عنوان مثال شما تکان شدید در هنگام ترمز حس نکرده و فنربندی در این مواقع خیلی آرام برخورد میکند.

دی اس 6-5

قیمت پایه DS 6 واقعا ارزش آن را دارد. ۲۰۱۴۲ پوند مثلا در مقایسه با ۳۷۱۷۰ پوند برای آئودی Q5. آن هم با وجود تجهیزات ارزشمندی مانند صندلی های چرمی، ناوبری ماهواره ای، ورود بدون کلید و نمایشگر فشار باد تایرها. در نمونه ۲۸۳۵۰ پوندی که ما مورد آزمایش قرار داده ایم علاوه بر اینها دوربین دید عقب، صندوق پران الکتریکی و حتی ماساژور صندلی جلو نیز وجود دارد.

از نکات حائز اهمیت برای مشتریان این است که، حتی در خانواده های کم جمعیت فضای عقب جادار است و این مورد کاملا در DS 6 رعایت شده است. صندوق بار بزرگ آن ۵۰۰ لیتر حجم دارد و این به جز فضایی است که ساب ووفر قدرتمند دنون در گوشه آن اشغال کرده است.

سیتروئن اعلام کرده است که هیچ برنامه ای برای تولید DS 6 در اروپا ندارد و متاسفانه نمونه های بزرگ تر چندان موفق ظاهر نشده و DS 6 در این میان یک استثنا است. باید امیدوار بود که این تصمیم حداقل درباره نسل آینده DS 6 تغییر کند.

دنده 6  : قیمت دی اس 6 در بازار ایران 218 میلیون تومان اعلام شده است، بنابراین این مدل به آلترناتیوی در مقابل هیوندای سانتافه، تویوتا راو 4، هوندا CRV و ولوو XC60 تبدل شده است که البته از نظر مشخصات فنی با اکثر این خودروها تفاوت دارد اما برای برخی مشتریان علاقه مند به خودروهای کراس اوور لوکس می تواند انتخاب جذابی باشد.

مشخصات فنی DS 6 :

قیمت پایه : ۲۰۱۴۲ پوند

موتور : ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو

قدرت : ۱۵۸ اسب بخار

گیربکس : شش سرعته اتوماتیک ، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا صد کیلومتر : ۹٫۵ ثانیه

مصرف سوخت : ۵٫۶ لیتر در صد کیلومتر

منبع : autoexpress

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 310 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 15:03

خبرنامه